fredag 23 april 2010

Deeper And Deeper.

Wikipedia är skoj.
Där kan man hitta såna här godingar.Japp. Det är en variant på en gråsugga. Enligt svenska wikipedia så kan denna största varianten bli upp till 37cm.

Jag väljer hellre att tro på den engelska versionen som mer än dubblar det och drar till med att de kan bli ända upp till 76cm långa.

Kräket lever på djupt vatten. Tydligen så blir djur som lever djupt ner i vattnet lite större. Se bara på jättebläckfiskar och andra odjur.

I Taiwan kan man äta såna här på restauranger. Det ska tydligen påminna om hummer/krabba i texturen.
Jag är inte förvånad över jämförelsen. Folk som undrar varför jag inte äter skaldjur kan ju fråga sig om de skulle äta såna här hemska saker som ser ut som om de vore statister i Starship Troopers[bra bok av Robert A Heinlein, läs! underfyndig film av hollywood].

Tur att man slipper springa in i såna här. Jag som blir llivrädd för spindlar och kryp hade säkerligen fått hjärtsnörp bara av att se en sån här.

2 kommentarer:

fanny sa...

Stora insekter/kräldjur är så vidrigt, herregud. Tacka vet jag gulliga kattungar.

Slusk sa...

Katter är bäst!